Tipy I - Jídelníček, mýty apod.

31. října 2015 v 7:44 | Ziz Lemon |  Tipy
Nesnáším pojem "tipy a triky" na podobných stránkách, protože nabádají k nekalostem (mluvím jak babička, vím...). Ale jak jinak to nazvat?!

Základ
  • Bílkoviny > vláknina > zdravé tuky > komplexní sacharidy - pominu-li kalorie, toto jsou mé priority. Jedno vajíčko přeci zasytí víc než tři rýžové chlebíčky.
  • Sůl a sacharidy vedou k zadržované vodě. Když ulítnu a dám si hrst popcornu, nebo třeba i špatné nakládané okurky s tunou sodíku, vzbudím se oteklá, s menší thigh gap, nechutná. Prostě to nestojí za to...
  • Pij litry vody, ale zas ne moc. 2-4 litry by neměly škodit. Hmotnosti vody se ráno před vážením neboj - čím víc piješ, tím míň vody zadržuješ!
  • Všichni pijou dietní kolu, že? Po sycených nápojích se ale nafukuje břicho, tak s mírou.
Čaj
  • Čaj fakt zasytí. V tomhle maj ty český blogísky pravdu :D Vývar je ještě lepší, ale jelikož m kalorie, v dnech půstu je to NO-NO.
  • Čaje na hubnutí jsou vesměs k ničemu. Jediné účinky, které mají, jsou diuretické a velmi mírně laxativní. Tedy přijdou vhod, jen v případě zadržování vody. A i tak je lepší voda.
  • Kofein = nejlepší kámoš v době půstu i restrikce. Osobně preferuji kofein z čaje (Earl Grey je můj oblíbenec), protože kafe mi nechutná a kola rozpouští zuby plus nadýmá
Mýty (položky v seznamu napsané kurzívou nejsou pravda)
  • Studená voda a led spálí hodně kalorií navíc, takže se sprchuj studenou. Spaluje to zanedbatelné množství kalorií. Úplné minimum... to si radši dám horkou sprchu, ať je mi teplo aspoň chvilku...
  • Starvation mode! - Megakauza na všech zahraničních blozích a fórech o poruchách příjmu potravy. Není to pravda. Podle této teorie, když jíte moc málo kalorií po dlouhé časové období, váš metabolismus se brutálně zpomalí, takže začnete přibírat už na 500 místo 2000 kcal/den. Logicky, nedává to smysl. V tom případě by lidé z koncentračních táborů odcházeli obézní, hladomorny by nedávaly smysl a Afrika by v nadváze předčila západní civilizaci.
  • Snídaně je nejdůležitější jídlo dne. - Je to úplně jedno. Všechno je o zvyku. Lidi nejsou nevrlí bez snídaně, ale bez svého rituálu.
  • Jezte 5x denně. - Někteří vědci zastávají názor, že přerušovaný půst (intermittent fasting), kdy máte třeba šestihodinové časové okno na jídlo, je správná cesta, protože žaludek si musí odpočinout a tělo nemusí tolik makat. Navíc v minulosti asi lidi po sobě neházeli Bebečkama, když nejedli celé tři hodiny.
  • Koření jako skořice apod. zrychlují metabolismus. - Skoro vůbec ne.
  • Vegetariánství, raw, bezlepková dieta...Vegetariánem z morálních důvodů si buďte, raw klidně taky (pro hipíky), ale bez lepku - čistě bez lepku s tím, že říkáte, že to nemůžete - to nechte celiakům. To, že skupina lidí nedokáže trávit lepek (laktózu nebo cokoli) neznamená, že to škodí lidem. Příroda to tak chtěla. Skupina lidí nemůže tohle, druhá tamto - aspoň si nekradou jídlo a je dost pro všechny (před XYZ stovkami let). A ne, nezhubnete protože je to zázračná léčivá dieta, ale protože eliminujete výběr potravin. Bez chleba, těstovin a mouky odpadá půlka jídla (což má taky sv é výhody)
Pokračování příště...
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 proana2015 proana2015 | 31. října 2015 v 14:27 | Reagovat

Hezký článek, hezky napsané.. S mnoha věcmi se shoduji. ;)

2 Mai Mai | Web | 1. listopadu 2015 v 2:07 | Reagovat

Pěkně napsané a poučné:-) Mimochodem děkuji za pochvalu designu♥

3 must-be-thinka must-be-thinka | Web | 3. listopadu 2015 v 7:53 | Reagovat

S tim ledem souhlasim :) se snidani taky a to jist 5x denne me uklidnilo, protoze 5x denne nejim a vubec to nedodrzuju :D super clanek

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama